!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Alarm och Felanmälan

ALARM

112 – SOS ALARM
Nödnumret 112 används vid akuta situationer vid fara för liv, egendom , miljö eller pågående inbrott.

114 14 –Polisen

Numret används för att anmäla brott eller tipsa polisen.

(Informera alltid någon i Styrelsen vid Polisanmälningar.)

1177 – Sjukvårdsrådgivning på telefon.

113 13- Informationsnummer vid olycker och kriser.

 

FELANMÄLAN


1. Lägenheten eller fastigheten
Akuta ärenden
Vardagar kl.06.45 – 16.00

Kontakta vår fastighetsförvaltare Allgranth Fastighets AB på telefon 08-420 380 81

Kvällar och helger

Kontakta WIAB Joursrvice, telefon 08-657 64 64.

 

Ej akuta ärenden

Anmälan görs till vår fastighetsförvaltare Allgranth Fastighets AB, www.allgranth.se

eller på telefon 08-420 380 81 vardagar mellan klockan 06.45 – 16.00.

 

Kontakta om möjligt alltid någon i Styrelsen innan ni gör en anmälan. Om anmälan i efterhand inte bedöms var akut och kan åtgärdas vid nästa ordinarie rondering av fasighetsförvaltaren kan ärendet komma att faktureras anmälaren.

 

2. Hissar

Akuta fel

Om man fastnar i hissen:

Tryck in och håll in nödsignalknappen i c:a 10 sekunder. Nödsignalsknappen är gul och sitter längst ner till vänster under våningsknapparna. Kontakt upprättas med KONES kundcenter via mikrofon/ högtalare. Larm kan även ske via telefon 0771-50 00 00.

Se även dekal i hissen.

 

Om hissen inte fungerar:

Ta i första hand kontakt med styrelsen. I andra hand med KONE telefon 0771-68 00 00.

 

Ej akuta fel

T.ex. problem med hissdörrar oljud etc.Ta i första hand kontakt med någon i Styrelsen eller i

andra hand med direkt med KONE telefon 0771-68 00 00.
Ej akuta fel skall normalt ingå i Service & Underhållsavtalet med KONE.

 

3. Ytterdörrrar, dörrar till garage

Vid problem kontakta Styrelsen.

 

4. Hantverkstjänster

Hantverkstjänster kan ni beställa av Allgranth Fastigheter AB.

Vardagar 06.45 – 16.00 Tel. 08-420 380 81 alternativt www.allgranth.se eller annan certifikerad hantverkare.

 

Var uppmärksamma på att hantverkstjänster i lägenheter normalt beskostas av bostadsrätsinnehavaren om inte annat övernskommits i förväg med Styrelsen.

 

5. Allmänt

Det är viktigt att vi underhåller våra fastigheter på bästa sätt. Därför skall naturligtvis fel och skador som uppstår anmälas och åtgärdas. Felanmälningar är alltid förenat med kostnader för föreningen och oss medlemmar. Det är därför viktigt att anmälningar sker på ett ordnat sätt. Vi vill därför att anmälningarna i största möjliga utsträckning kanaliseras via Styrelsen som har kunskap om Service och Underhållsavtalen med våra entreprenörer.

 

Brf. Sjöstadshamnen
Styrelsen

Uppdaterad 2018-05-06 av webbansvarig